Jerson píše:
Mě zase připadá, že díky principu chaosu může i jen vědomí o existenci velkých říší v budoucnosti způsobit, že tyto říše vůbec nevzniknou, nebo budou vypadat úplně jinak. Nicméně proč tak daleko do budoucnosti?
I když přistoupím na to, že teorie chaosu je použitelná pro vývoj států, potažmo velkých říší, tři tisíce let do budoucnosti, a ještě po lovecraftovské apokalypse, tak pořád nevím jestli je to dobrá zpráva. Ono by se taky mohlo stát, že místo lidských čarodějů budou těm lidem vládnout třeba Mi-Go a otroctví ve stylu starověkých říší bude ve srovnání s tím co budou provádět ještě docela přijatelný způsob života. Pro mě je spíš zajímavá otázka, co se stane, pokud by se hráčským postavám podařilo způsobit paradox zabitím toho Nesmrtelného.
A rozšiřovat jakékoli povědomí o čemkoli týkající se Mythosu - ono tak nějak patří k žánru, že řešit cokoli s ním související tím, že o něm začneš šířit nějaké informace je něco jako hasit požár napalmem.
Jinak proč - hlavně proto, že lidi co píšou pro Delta Green setting se docela dost drží toho lovecraftovského světa a kde můžou tak ho spíš rozšiřují než aby vymýšleli něco úplně nového nebo něco přepisovali:
HPL v Shadow out of Time píše:
"I talked with the mind of Yiang-Li, a philosopher from the cruel empire of Tsan-Chan, which is to come in 5,000 A.D. ..."
A protože tohle je velmi vágní popis, tak aby si GMové (potažmo hráči když zjistí o co jde) mohli udělat nějakou představu, tak je tam uvedeno i několik možných zdrojů inspirace.
Jerson píše:
Navíc když už stavím sarkofág, do kterého musím uzavřít esenci člověka na tři tisíce let (tedy něco jako pyramida co do účelu, byť ne tak mohutná), tak by nebylo od věci investovat trochu víc úsilí na ověření toho, zda je dotyčný dostatečně kvalitní pro tento účel a není to jen nějaký šarlatán. Nějaký násilný únos a pytel přes hlavu v takových případech už vůbec nedává smysl, životní kouči a vůdci kultů skrývající se za poznáním vlastní osobnosti fungují mnohem lépe, šířeji a legálně.
Ono je tam zmíněno že něco takového by poutalo docela velkou pozornost. Možná k tomu trochu chybí kontext a sice že v tom světě jsou vlády, potažmo vládní agentury, které jsou jou docela
žánrově uvědomělé - Britové používali za První světové války lidi schopné vidět vzdálená místa pro určování polohy německých lodí (a v DG: Countdown je hrozně hezky popsáno kolik praktických problémů to s sebou nese a proč to nebyl instatní způsob jak vyhrát námořní válku), GRU-7 (reálně měla GRU jen šest oddělení) se ve dvacátých a třicátých letech zabývalo likvidací velké populace ghúlů, která vzešla ze sovětských meziválečných hladomorů. A jako ukázka toho jak vypadají tajné dokumenty je tam zpráva kapitána americké ponorky, která nějakých šedesát let po událostech popsaných v Lovecraftových Stínech nad Innsmouthem ve stejné oblasti zažije setkání s něčím co by mohli být Deep ones, a jakmile se to dostane na velení, příslušná sekce na to bez velkého humbuku napálí razítka jako "TOP SECRET" a "NOFORN", posádce zašle sice ne úplně dokonalé, ale přijatelné vysvětlení (obsahující i důvody proč jsou ohledně celého incidentu vázáni mlčenlivostí) a je implikováno, že zase jiná sekce dostala od velení instrukce naplánovat v oblasti cvičení s hlubinými náložemi.
Čili se dá docela dobře předpokládat, že i různé podezřelé kulty jsou prošetřovány, jestli za nimi není víc než se zdá - aktivita jako dělaná pro hráčské postavy... A taky se dá docela dobře předpokládat, že nesmrtelný čaroděj si za posledních sto let stačil všimnout, že se něco takového děje, a zařídil se podle toho.
Krom toho ještě jeden praktický důvod - protože asi tak v každém druhém Call of Cthulhu dobrodružství je nějaký kult. Pašeráci a obchodníci s lidmi jsou coby záporáci zase trochu obměna zavedeného klišé.